Welkom bij het aanvraagformulier voor een certSIGN OV SSL servercertificaat bij KPN/PKIpartners.

Mocht het type servercertificaat incorrect zijn, dan verzoeken we u om een nieuwe aanvraag te beginnen vanaf het overzicht met servercertificaten en daar het juiste type servercertificaat te selecteren.

Een uitgebreide toelichting en invulinstructie vindt u hier: Toelichting aanvraag certSIGN Servercertificaat bij KPN/PKIpartners.

LET OP! U kunt geen gebruik maken van de Certificaat Aanvraag Assistent voor het aanvragen van een certSIGN OV TLS servercertificaat.
Checklist aanvraag certSIGN OV SSL servercertificaataanvraag
Om het formulier voor een servercertificaataanvraag met succes te kunnen doorlopen, zijn de volgende zaken noodzakelijk:
  1. De Bevoegd Vertegenwoordiger heeft bij de bevestiging van de registratie een (PKIoverheid) abonneenummer ontvangen. Dit is nodig tijdens het invullen van het certificaataanvraagformulier.
    Indien uw organisatie nog geen abonnee is bij KPN/PKIpartners voor PKI Certificatiedienstverlening kunt u dat hier aanvragen.
  2. Bij het invullen van het formulier zal KPN een online controle uitvoeren bij de KvK. Het is niet mogelijk om afwijkende gegevens in de certificaataanvraag door te voeren. Als de KvK gegevens niet meer actueel zijn dan dient u deze eerst bij de KvK te wijzigen.
  3. Dit zijn de Bevoegd Vertegenwoordiger of één van de gevolmachtigde Contactpersonen die bij KPN/PKIpartners zijn geregistreerd als onderdeel van de (PKIoverheid) Abonneeregistratie.
  4. Dit bestand bevat naast de publieke sleutel die KPN/PKIpartners in het certificaat gaat opnemen ook alle organisatiegegevens, de domeinnaam en eventuele SAN(s). Zie hier voor uitgebreide toelichting.
  5. Deze zal opgenomen worden in het servercertificaat. Dit kan een eigen domeinnaam zijn van uw organisatie of u bent geautoriseerd om een domeinnaam van een andere organisatie te gebruiken.

    Het advies is om een eigen domeinnaam te gebruiken. Controleer van een bestaande domeinnaam of deze nog geregistreerd is met dezelfde gegevens als uw organisatie geregistreerd is bij de KvK. Dit kan bij uw internetprovider of voor .NL domeinen direct bij SIDN.
    Klik hier om eenvoudig een nieuwe domeinnaam te registreren bij KPN.

    Als u een domeinnaam van een andere organisatie gebruikt, dient de eigenaar van het domein uw organisatie te autoriseren tot het aanvragen van een certificaat voor het betreffende domein. KPN zal bij de eigenaar van het domein om deze autorisatie vragen. U dient daarom rekening te houden met extra doorlooptijd van uw certificaataanvraag.

E-mail validatie

Als alle punten uit bovenstaande checklist zijn geregeld, vult u hieronder uw e-mailadres in tezamen met de verificatiecode (captcha) die hieronder als plaatje zichtbaar is. U ontvangt vervolgens een e-mail met daarin een link waarmee u met uw certificaataanvraag kunt beginnen.

Alle punten uit de checklist geregeld? Geef uw e-mailadres en de verificatiecode op. U ontvangt dan een e-mail met link om door te gaan met uw aanvraag.

  1. Vernieuw Vernieuw captcha


    De tekst is niet hoofdlettergevoelig